2010-06-29

land of a thousand words

Drömde en fett skum dröm i natt.

Det började som en taterpjäs som vi skulle öva på. Jag fick en roll som flygvärdinna. Sen kommer två vampyrkillar in och jag blir rädd på riktigt och de släpar iväg mig till en bänk längre bort där jag blir gjord till vampyr, fast jag glömmer hur vampyrmärket ser ut och ska fråga dem så att jag kan säga rätt repliker men de verkar oberörda av mitt avbrytande ur pjäsen. Sen vill jag inte vara med och massakera resten ur flygplanet så jag blir utstött istället och flyr med en kille som klätt ut sig till garndocka. Vi panikklättrar högst upp i ett träd, de enda krafter vi verkat få ha kvar från att ha blivit vampyrer gör att vi kan klättra onaturligt bra. Sen börjar vi prata och jag ska klättra förbi honom försiktigt försiktigt så att han inte ramlar ner och dör. Jag är jätteförsiktig med att han har saker att hålla sig i ordentligt men sen lutar jag mig fram emot honom för att ge en lätt kyss och då trillar han ner och dör. Vilket jag verkligen inte trodde skulle hända då eftersom jag vidtagit sådana stora åtgärder emot det. Då använder jag samma gren som han suttit på som faller sönder i splittror kontinuerligt medan jag tar mig ned men jag klarar mig och kommer ner och sen kommer de och säger ifrån teaterpjäsen att det var ju meningen att det skulle sluta så där för det var tydligen en parallell till ett plan eller hus eller något som var sönder i början. Ett slags Tjechovs gevär alltså.

Det var fler detaljer i detta också. Vaknade och skrev upp ungefär vad jag drömt och ska skriva ner sen, kan säkert bli nåt ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar